НовостиПоставка Peugeot Boxer «Практиці»: що з цього приводу пишуть ЗМІ

Поставка Peugeot Boxer «Практиці»: що з цього приводу пишуть ЗМІ

8:04, апреля 9, 2014

Шановні друзі!

Ми змушені звернутися до Вас цим відкритим листом з метою захисту доброго імені офіційного дистриб’ютора автомобілів Peugeot в Україні компанії «Пежо Сітроен Україна», групи компаній «ВіДі Груп» та офіційного дилера автомобілів Peugeot у Київському регіоні — компанії «ВіДі Авеню», яке відверто паплюжиться окремими засобами масової інформації. Причиною нашого звернення стало те, що окремі ЗМІ однобоко, необ’єктивно та упереджено щодо нас висвітлюють події, пов’язані з комерційним конфліктом, який виник у ході поставки компанії «Практика» базових шасі Рeugeot Boxer. Компанія «Практика» є переможцем тендеру, з яким МОЗ підписало контракт на постачання більше тисячі автомобілів швидкої медичної допомоги, які вказана компанія виробляє шляхом переобладнання на них базових автомобілів.

Громадськість дізналася про існування проблеми з постачанням 245 автомобілів Peugeot Boxer з новин інформаційної агенції «Українські Національні Новини»: імідж у пресі цього суто комерційного питання між кількома комерційними структурами (чи ми щось пропустили, і засновники «Практики» продали чи подарували своє дітище державі?) подавався як злочин з боку держави Франція відносно держави Україна, як змова, шантаж і тероризм з метою відібрати в українських лікарень «швидкі».

Зі свого боку, і ми на своїх веб-сайтах, і компанія «Пежо Сітроен Україна», також інформували громадськість про деталі цієї суто комерційної операції з розміщенням копій відповідних документів чи витягів з них. Нагадаємо, питання у тому, що «Пежо Сітроен Україна» через низку об’єктивних чинників у повній відповідності до договорів поставки прийняв рішення про підвищення ціни на 381 базовий автомобіль, 245 з яких постачаються «Практиці», 136 — компанії «Автоспецпром». При цьому те, що вказані чинники матимуть місце у вказаній поставці, не могли бути відомі ні постачальникам, ані покупцям автомобілів під час укладання ними договорів постачання.

На минулому тижні у пресі та соціальних мережах було оприлюднено листа Генерального директора «Пежо Сітроен Україна» про те, яким чином «Практиці» вдалося отримати від вказаної компанії рішення щодо постачання базових автомобілів за безпрецедентно низькою ціною — шантаж і тиск з боку влади, загроза банкрутства. Вибору керівнику фірми-дистриб’ютора просто не лишили. І ми уже неодноразово говорили, що саме безпрецедентно низька ціна на базові автомобілі, на яку дистриб’ютор погодився під шаленим тиском, та у яку не було закладено компенсатори можливих ризиків, та саме настання цих ризиків у зв’язку з особливостями поставки (підняття ціни заводом-виробником та зменшення кількості автомобілів, замовлених «Практикою»), і спричинили цю ситуацію.

Не можна говорити, що при цьому «Пежо Сітроен Україна» і «ВіДі Авеню» не намагалися нічого з цим вдіяти. І дистриб’ютор, і дилер до того, як вирішувати питання доплати за автомобілі документально, провели зустрічі з власниками та керівництвом «Практики», намагалися вирішити конфлікт полюбовно. Разом з тим, після останньої такої зустрічі майбутня «зірка» інформагентства «УНН» пані Юлія Борисова повідомила «Пежо Сітроен Україна», що переговорів більше не буде. Після цього почалася інформаційна атака на дистриб’ютора та дилера Peugeot...

Ми спробуємо окреслити стратегію роботи журналістів «УНН» та наведемо кілька явних фактів перекручування інформації в угоду «замовнику» — для нас немає сумнівів, що писалося усе це виключно під впливом «Практики», а також — приклади відвертих журналістських «ляпів», щодо яких ми надавали інформацію у наших розширених роз’ясненнях з питання здійснення цієї поставки.

По-перше, над темою 245 автомобілів для «Практики» працюють кілька журналістів, але стиль, «почерк» у них один: щодня виходить одне-два повідомлення на цю тему, перших кілька абзаців — нова інформація (це можуть бути як нові події навколо питання 245 автомобілів, так і успіхи «Практики» щодо здачі автомобілів МОЗу). Решта — передрук «гострих фраз» минулих повідомлень: причому виключно тих, які спрямовані на штучне роздмухування проблеми. При цьому з матеріалів, які поширювали «Пежо Сітроен Україна» та «ВіДі Авеню» — жодної цитати у вказаних повідомленнях як передрук.

По-друге, репост повідомлень, що поширювалися «Пежо Сітроен Україна». На веб-сайтах «ВіДі Груп», «ВіДі Автосіті» та трьох наших дилерів Peugeot одночасно було розміщено два повідомлення — наш офіційний коментар навколо питання з 245 автомобілями для «Практики» разом з роз’ясненням основних термінів автомобільного бізнесу — на «УНН» його передрукували, хоча у нас є усі підстави вважати, що це було зроблено «заднім числом». Другим нашим повідомленням, де ми оприлюднили копії первинних документів щодо поставки та витяги з окремих з них, журналісти «УНН», на жаль, не помітили.

По-третє, перекручування окремих фактів. Наприклад, візьмемо заголовок «Франція вимагає додатково 16 млн грн за вже оплачені Україною авто швидкої допомоги». Журналісти «УНН» в один голос говорять про Францію як державу, тоді як і донині вона не втручається в питання — жодна, наголошуємо, жодна з офіційних осіб держави Французька республіка це питання навіть не прокоментувала. Компанію «Пежо Сітроен Україна» створено згідно з українськими законами, воно є Товариством з обмеженою відповідальністю та є українською компанією, засновником якої виступає зарубіжна компанія.

Теж саме і з іншою частиною цього ж заголовка: «автомобілі швидкої допомоги уже оплачені Україною»: дійсно, держава Україна перерахувала бюджетні кошти, але їх отримувачами були ВИРОБНИКИ «швидких», які стали переможцями тендеру, у тому числі і «Практика», а не компанії, що були постачальниками базових автомобілів, інших комплектуючих. Але у даному випадку до поставки базових автомобілів, підкреслимо: це — автомобілі серійного виробництва без переобладнання під «швидку» і встановлення медичного обладнання, держава не має жодного відношення, оскільки таких автомобілів не замовляла. Поставка базових автомобілів — це питання дистриб’ютора, дилера та їх покупця. Ціна такої «помилки» журналіста в грошових одиницях — різниця між ціною «швидкої» — 649,9 тис. грн. (клас В) і базового автомобіля — 205,4 тис. грн.

По-четверте, кількість проблемних автомобілів. Як повідомлялося вище, кількість базових автомобілів, щодо яких було підвищено ціну, було не 245, а 381: 245 — покупець «Практика», решта 136 — покупець компанія «Автоспецпром». Слід відзначити, що громадськість досконало знає з публікацій на «УНН» перипетії щодо 245 автомобілів. А що ж із рештою 136? Чи не ті ж самі «швидкі» для українців отримують наші лікарні від їх переобладнання? Відповідь — проста: ті самі автомобілі, той самий тендер, ті самі «швидкі». Й історія з ними теж непроста. Керівництво та власники компанії «Автоспецпром» також були не в захваті, але, враховуючи, що державне замовлення, «швидкі» для українців та їх ділова репутація — понад усе, доплатили за автомобілі. Завдячуючи цьому, один з трьох обраних на тендері постачальників виконав державне замовлення в строк.

Що ж у цьому випадку «УНН»? Засновники компанії «Автоспецпром» дали дві прес-конференції: 25 березня і 2 квітня. 25 березня на прес-конференції громадськість було проінформовано, що «Автоспецпром» доплачує за 136 автомобілів, однак вважає вимогу щодо цієї доплати необґрунтованою і звертається до суду. Новинна стрічка «УНН» засяяла «сенсаційним» заголовком «Виробник „швидких“ вважає незаконними вимоги Peugeot щодо 4 млн грн доплати», зміст статті — просто викривальний: і про «незаконну» доплату, і про позов до суду, але одне «забули» написати: ЖОДНОГО СЛОВА ПРО ТЕ, ЩО ВИРОБНИК ДОПЛАТИВ ЗА АВТОМОБІЛІ, АБИ ВИКОНАТИ ДЕРЖАВНЕ ЗАМОВЛЕННЯ...

Далі — пам’ять журналістів стає ще «коротшою». 2 квітня засновники «Автоспецпрому» дають ще одну прес-конференцію, на якій доповідають, що передали МОЗу усі «швидкі» свого виробництва, закуплені за бюджетні кошти. Крім того, було повідомлено про те, що конфлікт між «Автоспецпромом» та «ВіДі Авеню» вичерпано: покупець переконався у достатності об’єктивних аргументів «Пежо Сітроен Україна» та «ВіДі Авеню» щодо підвищення ціни, сторони порозумілися, судовий позов до «ВіДі Авеню» відкликано. Що ж «УНН»? Їхній заголовок — більш ніж скромний: «Нові „швидкі“ повністю відповідають світовим стандартам — експерт». Натомість про врегулювання конфлікту — ані слова... Замість того, кожної «новини» цитати все ж тієї Борисової про «якісне обладнання у швидких». Амнезія у журналістів — та й годі.

Врешті-решт, щодо спікерів. Ними стали народні депутати Анатолій Дирів, Тетяна Донець («Батьківщина»), Сергій Іллєнко, Святослав Ханенко («Свобода»), член партії «Удар» Роман Григоришин (не є народним депутатам), а також — інші експерти. Жоден з них до появи у мережі листа Генерального директора «Пежо Сітроен Україна» не міг вивчити ситуацію всебічно, та й не мав її вивчати.

І як усім відомо, завжди до 70% відповіді на питання уже закладено у самому питанні. Тому, якщо спікерам «на ходу» задають питання на кшталт: «Як Ви прокоментуєте ситуацію, що склалася зі „швидкими“, виробленими за державний кошт: ви в курсі, що Франція не надає документи Україні на 245 „швидких“?», їх реакція очевидна, можуть лунати слова і те, що це злочин, тероризм, шантаж і тому подібне. Очевидно, що у нахабній та цинічній кампанії з дискредитації іміджу «Пежо Сітроен Україна» та «ВіДі Авеню» її автори не гребують усіма доступними засобами, серед яких ключовим є введення в оману та відверте використання іменитих спікерів. А якщо б журналісти, ставлячи питання, перед коментарем дали повний контекст? З усіма подробицями, пов’язаними з тиском на постачальників базового автомобіля під час укладання договорів поставки минулого літа? Але цього журналісти «УНН» не зроблять, адже вже є очевидним, що їхня мета є іншою.

Єдиний зі спікерів, хто мав вивчити ситуацію і вивчив її — Міністр охорони здоров’я Олег Мусій. Ми поділяємо його принципову позицію, стосовно того, що комерційні питання постачальників, які постачали базові автомобілі та комплектуючі компаніям — переможцям у тендері, не можуть впливати на терміни здачі «швидких» державі, і вважаємо, що саме так, як думає пан Міністр, цілком чесно з усіма партнерами повела себе компанія «Автоспецпром», не допустивши зриву державного замовлення.

На завершення, повідомляємо, що питання щодо поставки 245 базових автомобілів «Практиці» уже розглядається судом — сьогодні відбулося його перше засідання. Цим листом ми звертаємося до громадськості та професійних громадських організацій журналістів для надання належної оцінки діям журналістів інформаційного агентства «УНН». Для того, щоб донести свою позицію з проблемного питання щодо постачання 245 базових автомобілів «Практиці», ми були максимально відкритими: оприлюднили усі документи щодо цієї поставки, у своїх статтях оперуємо виключно фактами, щоб роз’яснити свою позицію. Разом з тим, на світлинах інформаційного агентства «УНН» ми бачимо, як розкручується відверто брехлива та викривлена інформація про суто комерційне питання між двома комерційними структурами, яка подається як катастрофа світового масштабу. Звичайно, аби не писати з цією метою повість чи навіть роман, ми не заглиблювалися у всі деталі нахабних перекручувань фактів, ігнорування позиції усіх сторін ситуації, що описується, і таке інше.

Насамкінець, хочемо Вам усім нагадати, що те, якою Україна буде завтра, залежить від нас самих. Від нас, від нашої позиції буде залежати, чи дозволимо ми державним чиновникам наживатися на державних закупівлях, що здійснюються нашим з Вами коштом як платників податків, а також наскільки ми зможемо вплинути не засоби масової інформації, аби нас не годували «стравами», які хтось «замовив», а надавали нам повну та всебічно вивчену інформацію

Популярные марки и модели
VW

PassatGolfJettaGolfTouaregTiguanTouran

Ford

FiestaEdgeKugaFocusFocusFusionEscape

BMW

X1X3X53 series

Mazda

6CX-9CX-5

Suzuki

VitaraSx4

Kia

SportageSorentoNiro

Mitsubishi

ASXOutlanderPajero Sport

Renault

DusterCapturMeganeSanderoLogan

Peugeot

2083083008

Skoda

RapidOctaviaKodiaqKaroq

Mercedes-Benz

SGLACLA

Toyota

CorollaCamryRAV 4

.